#7 BIRTHDAY BLOG

Week 6

Weken lang bedenken wat je op school wilde uitdelen, speciale verjaardagskleding en een taart met een foto erop. Jarig zijn was vroeger toch echt wel een ding. Toen werd ik ouder en kwamen de feestjes. Op mijn 16e verjaardag waren er meer flessen perzikwijn dan mensen en de jaren erna volgde er onvergetelijke huisfeestjes die doorgingen tot in de late uurtjes.

Dit jaar vierde ik mijn verjaardag voor het eerst in 22 jaar niet thuis. Het voordeel van leven in een andere tijdzone, is dat ik dit jaar maar liefst 5 uur eerder jarig mocht zijn. Ik heb een fantastisch weekend achter de rug dus hier een blog geheel in het teken van mijn verjaardag.

Zaterdag
Ik werd zaterdag, op mijn vrije dag, om 08:00 al wakker en besloot te gaan sporten en zwemmen en waar de zon me compleet heeft getransformeerd tot kreeft. 's Middags zijn Relinde en ik nog even gaan winkelen in Pakuwon Mall en kochten we alle zoete namaak smirnoff flesjes die er waren (niks geen wijn, die kan je hier pas krijgen vanaf € 14,- per fles).

Na een lange file en snelle douche pakte we om 19:00 een grab samen met ballonnen en de Japanse en Koreaanse exchange studenten Ayaka, Sooyeon en Ji eun.

Bij aankomst in Sutos stonden Kayleigh, Luc, Sara, Sean, Luuk, Joey, Lotte en nog 2 Franse exchange studenten klaar met een slinger en ballonnen. We aten hier een miniatuur pizza en dronken uit Bintangtowers. Om 00:00 was ik natuurlijk pas echt jarig en dit vierde we in club Foreplay. Ik werd gelijk gebeld door papa, mama, Jim en Bart die met feesthoedjes en champagne voor mijn verjaardag zongen. Zo mega lief!


'En ik kreeg een brownie en ik was vet gelukkig'

'Ji eun, Ayaka, Relinde en Sooyeon'

'Met Relinde en Kayleigh'



Zondag
Zondag werd ik natuurlijk wakker met een extreme kater en om 11:30 zaten Luuk, Relinde en ik alweer in de grab richting het Ciputra Waterpark om daar mijn verjaardag door te brengen.

Bij aankomst bleek al snel dat we nogal bekijks trokken. Daarnaast liepen alle vrouwen in boerkini's en hadden zelfs alle mannen een shirt aan met zwemmen. Nu hadden Relinde en ik ook een shirt aan over onze bikini, maar alsnog trokken we de volledige aandacht. Met een driepersoons zwemband gingen we door een baan die stroomversnelling zou moeten hebben maar die ons niet vooruit kreeg. We gingen van glijbanen af waar we waarschijnlijk te groot voor waren maar ik heb me prima vermaakt.

'Ciputra Water Park'

Om 16:30 moest en zou ik alweer klaar staan voor een 'verassing'. Relinde had een etentje op de Loveshack Skybar geregeld die gelegen is bovenop het MaxOneHotel in Surabaya. De zon was helaas al onder door de file waarin we stonden maar de locatie was echt fantastisch.



Omdat we hier letterlijk de enigen waren, zijn we rond 20:00 door gegaan naar Tunjungan Plaza waar we een karaokeruimte afhuurden bij Vizta. Karaoke is in Azië echt een ding en gaat niet op dezelfde manier als in Nederland ergens in een verlaten café op het Rembrandtplein. Nee, er zijn hier gewoon gehele gebouwen omgebouwd met allemaal kleine kamertjes die je met je vrienden per uur kan afhuren.

Samen met Relinde, Kayleigh, Luc, Dennis, Vendy en een Koreaanse vriend van hem, hebben we 2 uur lang gezongen. Echt super leuk en voor herhaling vatbaar!

'Lekker High School Musical zingen (ja ik ben echt 22 geworden)'

'En Kayleigh en Luc kwamen binnen met sterretjes waarna Relinde haar tas in brand stond'

Ik kan je vertellen dat jarig zijn aan de andere kant van de wereld zonder je familie en vrienden van thuis echt heel anders voelt, maar ik heb twee ontzettend leuke dagen gehad met alle lieve mensen die ik hier heb leren kennen (en alle credits aan Relinde die alles heeft geregeld).

Nu is het weer tijd om 3 dagen naar school te gaan voordat ik donderdagochtend in het vliegtuig stap naar Jakarta. EXCITED!

'In mijn appartement wordt er al volop geadverteerd voor INVASION' 

Liefs Masja

Reacties